Yönetmen Yardımcısı, Kamera Arkası

Bir sinema ya da TV filminin çekimleri seyircinin izlediği gibi hızlı, eğlenceli ve kolay değildir. Bazen, çok sayıda film insanı, bütün bir gün boyunca sadece bir kaç dakikalık görüntü elde etmek için uğraşırlar. Bazen o bile gerçekleşmeyebilir. Kameranın arkasında çoğunukla bir karmaşa ve koşuşturmaca hakimdir. Çekimler senaryodaki sırada yapılmaz. Sözgelimi 3. ve 85. sahnelerde aynı mekanda çekim yapılacaksa, bütün ekip hazır mekana girmişken o mekandaki bütün işler bitirilir. Bu da senaryodaki kronolojinin bozulması, ve doğal olarak korkunç bir karmaşa demektir. Ama neyse ki film insanları içinde bazıları vardır ki onların görevi bu karmaşayı yöneterek senaryoda tek bir sahne dahi atlamadan çekimlerin tamamlanmasını sağlamaktır. Bu kişi yönetmen değildir. Seti ve ekibi yönetmen ve aktörlere hazırlayan ekiplerin organizasyonu yönetmen yardımcısının görevidir. Yönetmen yardımcısı olabilmek için bazı şartlar vardır. Aşağıda yönetmen yardımcısı olma cesaretiniz varsa gereken şartlar… Ve sonrasında da olduktan sonra yapmanız gerekenler listelenmiştir.

Akbaba’nın Üç Günü, yönetmen Sydney Pollack

Önşartlar:

– Analitik bir zihin ve keskin bir organizasyon zekası.
– Görsel detayları ayırt edebilen ve farklı sesleri duyabilen keskin duyular.
– Ortam gerginken ve hızlı davranmak gerekiyorken özgüven içinde iş görebilme ve stres altında sakinliğini koruyabilme.
– Çekim takviminin uzun iş günü ve gecelerinde yüksek düzeyde enerjiyle çalışabilme ve bunu sürekli kılma.
– Şartlar önceki iş deneyimlerinize benzemediği ve eğitiminizle örtüşmediği durumlarda doğaçlama yapabilme yeteneği.
– Olumlu bir kişilik, yapıcı tavırlar, pozitif enerji.
– Zor şartlarda, çoğu zaman ayaküstü, hızlı ve doğru, okunaklı not alabilme, yazı yazabilme kabiliyeti.
– Temel aritmetik yeteneği, belli bir ölçüde kafadan temel hesapları yapabilme.
– Sette konuşulan dile hakimiyet.

Şartlar:

– Devamlılık raporları oluşturabilmek için senaryo okumada ve analiz etmede uzmanlık ve tecrübe.
– Senaryo (sinema ve tv için ayrı ayrı) türleri ve yapısı hakkında bilgi. Bunun için çok sayıda senaryo okumuş olmak ve senaryo yapısını iyice öğrenmiş olmak gerekmektedir. Kimi zaman sette doğaçlama gelişen durumlar olabilir, bu durumda notlarınızı, senaryonun uygulanan halini kusursuz olarak kağıda geçirmeniz gerekecektir. Özellikle kimi yönetmenlerin setteki tutumu değişkenlik gösteriyor olabilir. Örneğin çekim öncesi bir prova sırasında mevcut senaryodan farklı bir senaryo üzerinde anlaşılmış ve çekiliyor olabilir. Bu durumda olan biteni kayda geçirmesi gereken kişi sizsiniz.
– Kamera hareketlerine ve ölçeklerine hakim olma, kurgu aşamasını hesaba katarak çekimler sırasında dikkatin kameradan kopmaması.
– Oyuncuların çekim öncesi çalışmaları için prova ve standart oyuncu hazırlığı bilgisi.
– Çekim sırasında işin süresi ve çekilen görüntülerin kurgu sonrasındaki zamanları konusunda bilgi sahibi olabilme ve hesap yeteneği.

Faydalanılan kaynak: Script supervising and film continuity – Pat Miller, 2nd edition, Focal Press.

Bu yazı Film Yapımı kategorisine gönderilmiş ve , , , , ile etiketlenmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.